נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
1884
פרסומות...
יקב הר אודם – השקת אלפסי מהדורה מיוחדת 2011
יין אלפסי 2.0 – אפשר יותר טוב מטוב מאוד?
מאת: קלייטמן קובי
פורסם ב 16.01.2017

אלפסי 2  |  צילום: דיוויד סילברמן

יקב הר אודם עובר שינויים בשנה האחרונה ונראה שקהל לקוחותיו הקבועים וה"כבדים" דווקא מתרשם מכך לטובה. על מיכאל אלפסי, בעל היקב, אין צורך להכביר במילים, כתבנו על מעלליו בתחום היין בעבר ורישום פניו מתנוסס בגאון במה שהיה עד לאחרונה יין הדגל של היקב – אלפסי (להלן: אלפסי 1). מעבר לכך, מונה בשנה החולפת מנכ"ל בשם טל גלעד ואדם אלפסי, בנו של מיכאל, מונה ליינן הראשי של היקב בעוד אחיו עזב את היקב לטובת עבודה בחברת נטפים.

כנראה שביקב הר אודם אוהבים סדרות המשך, אחרת איך אפשר להסביר את צאתו לשוק של יין חדש העונה לאותו השם "אלפסי" (להלן: אלפסי 2), אבל חף מכל תווית, למעט השם אלפסי על הבקבוק, סימון כשרות על מכסה הפקק, פתק המצורף אליו ואריזה מהודרת במיוחד?

באירוע מושקע שנערך במסעדת קנטינה התל אביבית, אשר כונתה לא אחת במהלך הערב "מסעדת הבית של יקב אלפסי", הושק יין אלפסי 2 במהדורה מיוחדת. היין שיוצר בסה"כ בכמות של 1160 בקבוקים ועוד 75 בקבוקי מגנום, הוא ביטוי טרוארי לכרם אחד (נווה אטי"ב בואדי חזורי) הנהנה גם מהשפעה של ערוץ נחל וגם מאדמת בזלת והמסלעה הגירית של החרמון. זהו גם ביטוי להתפרקות המושבים בישראל, שכן חלקה זו שייכת כיום למשפחת אלפסי בזכות הפיכת המושב השיתופי אודם למושב עובדים.

העיניים של המדינה מתבוננות בנעשה בכרם
הכרם המדובר הוא אחד הכרמים הצפוניים של מדינת ישראל ומגדלים בששה עשר הדונמים שלו את הזנים המרכיבים את היין הזה -  קברנה סוביניון, מרלו וסירה. הכרם ניטע בשנת 2009 ולמרבה הצער נדבק בווירוס קיפול העלים גם הוא (כמו כמעט כל כרמי ישראל), אבל איכויות הענבים שבו מתוארות כגבוהות ביותר על ידי אדם אלפסי, יינן היקב.

שנת 2011 שאת בצירה טעמנו בהשקה, הייתה שנה קרה מהרגיל וההבשלה ארכה זמן ארוך, כך שאשכולות הענבים נבצרו רק בחודש אוקטובר, בבציר ידני  והענבים (הגרגרים) מוינו למחרת היום. הענבים המותססים חוברו לבלנד שיצר את היין, רק לאחר שיושנו עוד חצי שנה לאחר שסיימו את תסיסתם. הבלנד השביח בחביות עוד 30 חודשים.

מיכאל אלפסי  |  צילום: דיוויד סילברמן

אז איך היין?
אין ספק כי אלפסי 2 הוא יין מרשים ומהנה לשתייה עכשיו וגם בעוד שלוש וארבע שנים. היין מאוזן, בשל, מתאפיין בצבע אדום דובדבני אטום חלקית, ריחותיו מצטיינים בירקרקות, חבית ופרי אדום רענן כשזיף אדום רחוץ. טעמיו מצטיינים בפלפל שחור עז, פרי בשל, חומצה בינונית וטאנינים בשלים. בחלוף הזמן היין מציף ריח סיגליות ואדמת חורש לחה, יחד עם טעמים בוסריים כגלעיני שקד. שיעור הכהל ביין 15% ומחירו של היין לצרכן -  460 ₪!

בשורה התחתונה, אין ספק כי זהו יין מרשים, שילווה בחן רב כל מנת אוכל מפסטה ועד סטייק. לא הבנתי מדוע היה צורך להמציא את היין, במקום לייחד עוד בלנד לאלפסי ה"רגיל" ולקרוא סדרה בשם אלפסי. אולי יש כאן אמירה שיווקית, אולי אמירה אישית, אבל מבחינתי הוא אינו עולה על היין שכבר הוגדר כיין הדגל של היקב ונפלא בפני עצמו.

על מחירו של היין ניתן להתווכח, אבל אם יש קונים אין סיבה שלא למכור במחיר הרצוי ליקב. אני חושב שיש ליקב הר אודם הרבה יינות טובים להציע (וגם שיכר דובדבנים מאלף). לא הייתי רץ לקנות את אלפסי (2), דווקא אלפסי (1) 2008 למשל היה מורכב יותר בעיני, אבל תמיד, תמיד, הייתי שמח לשבת לשיחה עם אלפסי וללגום עמו אויר הרים.


סרטון מתוך ההשקה  |
 צילום: דיוויד סילברמן

אירועים קרובים
סדנת יינות לבנים
17-04-2024 19:00
סדנת יין אשר מתמקדת בעולם היינות הלבנים מהארץ ומהעולם, מהכרם ועד הבקבוק
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 1 + 8 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות