נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
3860
פרסומות...
יריד היקבים הביתיים 2017
יריד היקבים הביתיים של בית-הספר ליין שורק חוזר
מאת: קלייטמן קובי
פורסם ב 03.05.2017

התמדה, קונסיסטנטיות, הן מילים שאנחנו, אוהבי היין, אוהבים מאוד להשתמש בהן כדי לתאר בין היתר שאיפה לאיכות. כאשר יקב מצליח לייצר בהתמדה, שנה אחר שנה יינות באיכות גבוהה הוא זוכה לתשואות הקהל, אולם מה באשר לאירועי יין? ובכן אחד מהאירועים שיש להעלות על נס הוא ללא ספק האירוע השנתי של בית הספר ליין שורק – "יריד יקבים ביתיים ביקב שורק".

השנה, כבכל שנה, יתקיים יריד זה ביקב שורק בניהולו של חביב הקהל, ניר שחם עליו כתבנו כאן בהרחבה בעבר וה"שקוע" בגפת עד לעומק צווארו. ניר אדם עסוק, הוא מנהל את יקב שורק, את בית הספר ליין ומעורב בפרוייקטים שונים בתחום היין בישראל ומחוצה לה (ראו לדוגמא הכתבה אודות מיזם 3 corners). נזכיר כי מדינתנו הקטנה אינה משופעת בתי ספר ליין ותואר בייננות כפי שנהוג באירופה, ארה"ב ואוסטרליה, עוד אף אחד לא קיבל כאן (אולי בקרוב) ולכן בית הספר המצוי ביקב שורק, שימש ומשמש בסיס איתן לאותם אלו המתלבטים האם ברצונם להכניס ידיהם אל תעשיית היין, או רוצים לעשות זאת כתחביב ותו לא.

יריד היקבים הביתיים הוא הזדמנות של פעם בשנה לפגוש את כל אותם אלו שהחליטו ללמוד את מלאת הכנת היין ושנמצאים בתחילת דרכם, זאת לצד שחקנים שהפכו כבר ותיקים יותר. בין היקבים הבולטים שלמדו ביקב שורק והספיקו כבר להתפרסם, להתבסס ואף לזכות במדליות פה ושם חשוב להזכיר את יקב ארגוב, וורטמן, AG, צובה, קדמא, צפרירים, שילה, לוריא, שריגים, רוטה, עגור, זאוברמן ועוד. לצד אלו ניתן לפגוש יקבים שהחליטו להישאר יקבים ביתיים ולהותיר את אהבתם ליין כתחביב בו הם משקיעים רבות ממרצם, זמנם ותשוקתם, כך למשל יקב בקוש, יקב זאזא, יקב אופיר, יקב דני, ארבבוף ורבים אחרים.

מדי שנה מבקרים המוני אנשים ביריד. מחד, זהו יום חגו של שחם שמעמיד עוד ועוד דורות של אוהבי יין כשבקבוקיהם מלאים בתוצרתם, כך שניתן בנקל למצוא את שחם מחייך ומאושר. מאידך, זהו מבחן ואבן דרך לכל אלו החושבים להפוך מיקבים ביתיים ליקבי בוטיק קטנים ובהמשך גדולים יותר. זוהי בהחלט טבילת אש לאלו שלהם זו הפעם הראשונה והחייבים לשמור על ראש פתוח ולשמוע מגוון דעות באשר ליינותיהם. הרי לא רק להציג את התוצרת צריך, אלא גם לשמוע דברי ביקורת טובים ופחות טובים על מנת להשתפר ולהמשיך ללמוד.

המלצתנו היא להגיע ליריד כלוח חלק, חפים מדעות קדומות ומתוך הבנה כי חלק מהמציגים, מציגים את מרכולתם בפעם הראשונה. לא כולם מייצרים יין כדי להרוויח וכדי להפוך ליקב המסחרי הבא של ישראל, אבל כולם ללא יוצאים מן הכלל החליטו לייצר יין מתוך אהבה גדולה למשקה.

היריד יתקיים השנה בימים שישי ושבת, 26-27 במאי 2017 וימשוך כמו תמיד אנשים רבים. המלצתנו היא להגיע מוקדם וליהנות מהיין, האוכל וצילה של החורשה בה מתקיים היריד בקיבוץ נחשון. אם תחליטו לכתוב לכם מספר מילים על כל טעימה בדפים שיחולקו לכם, שימרו אותם וראו מי מהיקבים יתפתח בשנים הקרובות ויגדל מיקב ביתי ליקב בוטיק. לגזור ולשמור.

לרכישת כרטיסים ליריד 2017 לחצו כאן

אירועים קרובים
בית פתוח: יבואנים קטנים של יינות גדולים | 2024
29-03-2024 10:00
יום חמישי 28.03.2024 בין השעות 17:00-23:00 // יום שישי 29.03.2024 בין השעות 10:00-16:00
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 9 + 3 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות