נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
3211
פרסומות...
יקב שורק מתנצל לאחר שנתבע על-ידי יקבי כרמל

שורק מודיע כי השתמש בתום לב במטבע לשון "כרם קאיומי"

פורסם ב 15.03.2011

לפני מספר ימים הוציא יקב שורק הודעה בה הוא מקיים את אירוע מכירות היין השנתי. בין היינות שהודיע כי יושקו היה יין מזן שיראז. בהודעה נכתב: "כרם השיראז בבעלות הכורם יוסי סיידא, נמצא על מורדותיה המערביים של רמת דלתון בגובה 890 מטר בסמוך לחרבת קיומה (הכפר קאיומי)".

 

בעקבות כך, יקבי כרמל, יצרן היינות הגדול בישראל הגיש למחוזי בתל-אביב כתב תביעה כנגד שורק ומנהליה, ניר ויוסף שחם, מהישוב טל שחר בטענה לשימוש מפר בשם "קאיומי", בו עושה יקבי כרמל שימוש מזה שנים לשם שיווק יינות מזני קברנה סוביניון ושיראז שהופקו מענבים הגדלים בכרם קאיומי השייך ליקבי כרמל והממוקם בצמוד למושב קדיתא ובסמוך למושב מירון.

 

בתביעה נאמר כי השם "קאיומי" הומצא על ידי יקבי כרמל בזיקה לשם "חורבת קיומה" הנמצאת בקרבת מקום למיקומו של כרם קאיומי וכי יקבי כרמל שיווקה ומשווקת בין היתר יינות בשמות "שיראז כרם קאיומי 2003", "שיראז כרם קאיומי 2004", "שיראז כרם קאיומי 2005" וכן הלאה והיא מתעדת להתחיל בשיווק גם של הזן ריזלינג תחת השם קאיומי.

 

עוד נאמר בתביעה כי יינות קאיומי השונים נחשבים ליינות משובחים במיוחד והם זכו לפרסים יוקרתיים רבים והם הפכו לשם דבר הן בתעשיית היין המקומית והן בחו"ל, ועל מנת להגן על זכויותיה רשמה יקבי כרמל מספר סימני מסחר לגבי המותג "קאיומי".

 

לדברי יקבי כרמל, הנתבעים מייצרים יינות שאינם כשרים והמשמעות היא ששיווק יין שאינו כשר תחת המותג "קאיומי" של יקבי כרמל, מביא גם לפגיעה קשה במוניטין של יקבי כרמל הידועה כמשווקת יינות כשרים ופגיעה במוניטין של יינות קאיומי בפרט הידועים גם כן כיינות כשרים. בנוסף, השימוש המפר בצירוף "שיראז כרם קאיומי" על ידי הנתבעים, יוצר מצג שווא כאילו לנתבעים יינות המופקים מענבים הגדלים בכרם קאיומי הידוע והמפורסם הנמצא בבעלות בלעדית של יקבי כרמל.

 

אשר על כן מתבקש בית המשפט לאסור על הנתבעים לעשות כל שימוש במילים "קאיומי" ו/או "כרם קאיומי" ובשלב זה ועד למתן חשבונות על היקף מעשי ההפרה, לחייבם לפצות את יקבי כרמל בסכום של 250,000 שקל.

 

למערכת Grape-Man נודע, כי ניר שחם מיקב שורק קיווה לסגור עסקה מול יקבי כרמל מחוץ לכותלי בית המשפט, אך הדבר לא צלח בידו.

 

בית המשפט הורה להוציא את ההודעה להלן: "בעקבות הליך משפטי שננקט נגדנו על ידי יקבי כרמל, יקב שורק מבקש להודיע לציבור, כי אין כל קשר בין יקב שורק לבין יינות קאיומי או כרם קאיומי. יקב שורק מבקש להתנצל על כל פרסום הנוגע לאירוע מכירות של יקב שורק, הכולל כביכול טעימה ומכירה של יין בשם 'שיראז כרם קאיומי 2010', ואשר מתוכנן לתאריכים 19/3 25/3 ו-26/3. כאמור יקב שורק אינו מייצר או משווק כל יין שמקור ענביו מ'כרם קאיומי'".

 

בנוסף, שחם נאלץ לשלם הוצאות משפטיות בסך 3,000 שקל.

 

אירועים קרובים
איש הענבים מארח: סוביניון בלאן קלאסיקה VS מודרניות | 2024
07-05-2024 19:00
יום שלישי | 07.05.24 | בשעה 19:00
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 6 + 1 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות