נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
1388
פרסומות...
צימוקים ביקב יהודה
הוקם בשנת 1998 על ידי אבי יהודה, שהתחיל במעבדה ככימאי וסיים בכרם. מעין הגשמת חלום של אבי. היקב ממוקם ביציאה ממושב שורש
מאת: מזרחי עדיאל
פורסם ב 20.10.2021

צימוקים ביקב יהודה

צילום: עדיאל מזרחי

ביקב מייצרים כ 7000 בקבוקים בשנה של יין אדום המתיישן 24 חודשים בחביות אלון ועוד כשנה בבקבוק טרם הוצאתו למכירה במרכז המבקרים.

כל היינות שהוגשו היו מבציר 2018 ועם 14% אלכוהול.

סדרת הבנות (מחירים ביקב 120 ₪ לבקבוק)
אבי מזכיר הרבה את בנותיו. הן שזורות בכל סיפוריו על היין. ניכרת אהבתו אליהן ורצונו לראות אותן ממשיכות את הדרך. אולי מתן שמותיהן ליינות יחבר אותן לעשייה. בעבר היה גם מרלו בסדרה (4 בנות לארבעה יינות), אבל הקמת המנהרה הסמוכה, תוך סיפוח חלקת עיקר גידולי המרלו שיבשה מעט את התכניות.

אורי ניצן 2018 – בלנד של מרלו, קברנה סוביניון, שיראז ופטיט ורדו, מעורבב מעט עם "סולם יעקוב" עליו נדבר בהמשך. היחסים די דומים בין המרכיבים ומשתנים בין הבצירים על מנת להגיע לאיזון הנכון, כך אומר אבי. ארומה מעניינת, שונה, סלעית משהו. אבי מספר שמרכיב המרלו מגיע מאדמה קשה במיוחד. אולי משם מגיעה תחושת הסלע. השימוש בחבית מורגש מאוד, מעט מבושם. חומצי על החיך, טאני, גוף מלא, סיומת די ארוכה. היו שאהבו, אני חיכיתי ליינות הבאים.

אחינועם 2018 – שיראז רזרב – היין הוקדש לבתו הטבעונית דאז ולאהבתה הרבה לפירות. הוא מצא בשיראז את היין הכי פירותי בחלקותיו ומכאן השיוך. היין נעים לשתייה. השימוש בחבית מורגש אבל באופן מעודן יותר. כנראה שהשימוש בחביות משומשות תרם לתחושת הנועם שהיין הקרין. יין כייפי.

שקד 2018 – קברנה סוביניון. הוקדש לבתו השנייה של אבי. על טהרת הקברנה סוביניון אבל מחלקות שונות. אבי קורא לזה בלנד של טרואר. טרה רוסה, בעל, גיר, כל החלקות מיוצגות. צבע צעיר ליין, חינני, מעט בהיר יחסית לזן. חבית מעודנת על האף, עשבי תיבול. נעים על החך, לא סמיך, לא כבד. יין חביב.

צימוקים ביקב יהודה

צילום: עדיאל מזרחי

סדרת סולם יעקב (מחירים ביקב 150 ₪ לבקבוק)
יעקב, אחיו של אבי, נפטר מדום לב בעת ויכוח על חניה. מטופש, כך קורא אבי לוויכוח והשפעתו הקשה של האירוע ניכרת בו היטב. אבי מנסה להעביר מסר באמצעות היין לפיו יש להתווכח פחות, לוותר יותר.

בסדרה שני יינות: הקברנה סוביניון עימו החלה הסדרה והפטי ורדו שנוסף אליה לאחרונה על מנת לעבות את הכמות המיוצרת בסדרה עקב מחסור בקברנה.

אבי אומר שזה לא יין שנותנים כמתנה כך סתם, יש לתת אותו עם כוונה, למישהו שאתה אוהב, ואתה מבקש ממנו לספור עד 10... סיפור מעניין. גם היין.

סולם יעקב פטיט ורדו 2018 – זן הדורש סבלנות רבה ועבודה בכרם, היחידי מבציר 2018 שטרם יצא לשוק. אבי חושב שהוא דרש מעט יותר זמן, והוא כבר כמעט מוכן וייצא למכירה לקראת פסח. צבע מבריק ויפה כיאה לזן, ארומה שמתחילה במעט ירקרקות וממשיכה מאוד מתובלת, מאוד ישראלית, עשירה, שורשית. עשיר בטעמיו, סיומת ארוכה, מתמשכת, מעט חומצית. יין עם המון נשמה.

סולם יעקב קברנה סוביניון 2018 – זהו הזן המקורי של סולם יעקב. מגיע מחלקה מיוחדת עם גידול עדין וסלקטיבי במיוחד. היבול נמוך, כבקבוק לגפן. התוצאה היא יין מאד מיוחד, נעים מאד לשתייה, מעודן, עם טאנינים שייקחו אותו רחוק וסיומת ארוכה ארוכה ונהדרת.

זה היין שהתעלה מעל האחרים. כל כולו אבי. זה היין שאהבתי. ממנו רכשתי גם לביתי. מעניין יהיה לטעום אותו ללא ההילה הרוחנית שעטפה אותו כאן, וללא אבי שמחבק אותו בסיפוריו, כאילו ממאן להיפרד.

אז מה היה לנו?
יקב יהודה הוא יקב מאד רוחני. אין שם שום יין שעומד בפני עצמו. לכל יין מתלווה סיפור ולכל סיפור נשמה. זהו יקב של רגשות ואל תנסו להפריד. ואם כמוני, תכנסו מעט פנימה, תיסחפו לתוך הסיפור, לתוך מערבולת הרגשות שעוטפת את אבי, אז גם תהנו מחוויה ייחודית, מוגשת עם יין טוב לצידה.

אירועים קרובים
איש הענבים מארח: סוביניון בלאן קלאסיקה VS מודרניות | 2024
07-05-2024 19:00
יום שלישי | 07.05.24 | בשעה 19:00
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 7 + 1 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות