נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
2257
פרסומות...
צימוקים ביקב שורר
יקב שורר משיק את ה Blanc de Noir שלו וזו סיבה נהדרת לנוע על כביש 40 לכיוון תלמי יחיאל, בואכה קרית מלאכי. ממש לא רחוק, ממש לא ידעתי על קיומו של יקב באזור
מאת: מזרחי עדיאל
פורסם ב 17.03.2022

צימוקים ביקב שורר

צילום: עדיאל מזרחי

שגיא, כאן? יקב?
שגיא שורר מקבל את פניי בחיוך, כאילו ציפה לשאלה ואפילו ייחל לה. הוא מספר על מספר מפגשים עם "יועצי יין" למיניהם, כולם טענו שזה אינו אזור ליין. עולם הייעוץ מוכר לו היטב והוא יודע שלעיתים ביעוץ שקיבל, לא הכל היה קשור ליין. והוא מעיד על עצמו שכשאומרים לו כן, הוא עושה לא, בהעדר תשובה רציונלית. שגיא לא קיבל תשובה רציונלית והקים את היקב. היקב העתיק שגילו לאחרונה ביבנה, 13 ק"מ בקו אווירי מכאן, היקב הכי גדול בעולם בתקופה הביזנטית, רק מחזק לדבריו את החלטתו.

וואו, איזו פתיחה, זה הולך להיות מעניין.

לשיחה מצטרפת עומר, הבת, מביאה עימה לשיחה המתפתחת מעט רוגע ורכות. עומר בחיוך כובש מספרת כי נולדה לאווירה אלכוהולית משהו. מסתבר שלפני היין הייתה כאן מבשלת בירה, טרם עברו לאהבה הגדולה, יין, כאשר עומר מלווה את אביה בכל השיגעונות הביתיים, כדבריה. ניכר בה שהיא אוהבת את עולמה החדש.

היקב נפתח באוקטובר 2020. שיא הקורונה. לא ניתן היה לחגוג בהשקה רשמית את בציר 2019, הבציר הראשון. אבל אנשים רבים "ברחו" אז ליקבים, לישיבה באוויר הפתוח, וכל היינות נמכרו.

היקב מבוסס על ענבים אדומים מכרמים הנטועים בנחלה המשפחתית במושב. יש כאן קריניאן, מרלו וקברנה סוביניון, לצד רוזה ו Blanc de Noir. בשנת 2021 יוצרו כ 5,000 בקבוקים, כולם זניים, כולם ללא סינון, כשנה בחביות לא חדשות.

הדבר הראשון שלכד את מבטי עת נכנסנו לצריף האירוח החמים והמזמין היה התווית המאוד יפה שעל הבקבוקים. שגיא מספר שתמיד ידע שהתווית שלו תהייה באותיות של זהב על רקע שחור. בתמונה גם רואים את הצריף בו אנו נמצאים ואת עץ התות הענק שלידו.

ומה הלאה?

צימוקים ביקב שורר

מכפילים את הכמות. אם בשנת 2021 יצרנו כ 5,000 בקבוקים הרי בשנת 2022 אנו מקווים לייצר 10,000. יתווספו זנים. פטיט ורדו וסירה, יש כבר חלקה צעירה של מלבק, אולי גרנש, אולי סנג'יובזה.

שגיא נהנה לראות את הבעת פניי התמהה משהזכיר את הסנג'יובזה. אני בא מהעולם החקלאי, כך הוא, ואני אומר לך שעד שאתה לא מנסה, לא תדע ובינתיים לא ניסו... היידה, לך על זה שגיא, ועזוב את הבעות פניי השמרניות מידי והלא יצירתיות בעליל ותביא לנו עוד חידושים.

אז מה נשתה היום?
שיר של בילי הולידיי מתנגן ברקע. בהחלט תפאורה נהדרת ומתאימה לבאות. שגיא מסיר את כובע הבוקרים שלו ומביא לנו את יין ההשקה, Blanc de Noir. זהו כובע מהודר ויפה. שגיא מספר שהיה לו חלום שהוגשם לטייל באוסטרליה ולעשות שני דברים: האחד, לרכוש כובע כזה, אמיתי, אותנטי, ועל השני תשאלו ישירות אותו, כבר הבנתם שלא אדם רגיל וצפוי לפנינו :)

Blanc de Noir 2021 – עשוי מ 100% מרלו. הצבע יפה מאד, מעט אפרסקי, זכר לענב המקור. הארומה מלטפת, רגועה, מזכירה מעט יין אדום ומבלבלת מעט את החושים. גוף בינוני, 13%, חמיצות נעימה וסיום קצר, עם מעט מרירות מאזנת. יין באווירה קיצית, כיפית, מבלי לוותר על ה DNA של הענב ועל הפירותיות שבו.

היין, כיוצרו, הוא די שונה, די חריג בסביבתו, אבל הוא בהחלט הפתעה נעימה, רגועה וטעימה.

צימוקים ביקב שורר

קריניאן 2020 – תכנית המקור הייתה לייצר יין אדום קליל, נגיש אבל תוך שמירה על מאפייני הזן. תכנית המקור צלחה. זהו אכן יין קליל ונעים לשתייה, שונה מהקריניאן הקלסי, אבל לשונה הזה אתם כבר רגילים. צבע בהיר מאד, גוף קל עד בינוני, 12.5% אלכוהול, השפעת היישון בחבית מורגשת, אבל נעימה. חמיצות גבוהה במיוחד, טנינים כמעט ואינם מורגשים, סיום לא ארוך, חמצמץ.

היין אינו מיועד לארוחה כבדה. אפשר לשתות אותו בכיף, בלי כלום לידו, אפשר עם סרט טוב, עם כדורגל, הוא נחמד וכייפי. שגיא אומר שזה יין מעבר לאוהבי הלבן שלא אוהבים אדום. היין הזה מלמד אותם את סודות האדום.

לשתייה עכשיו, שגיא אומר שהוא ניתן ליישון של לפחות 2-3 שנים ואני אומר – תהנו ממנו עכשיו, כשהקיץ כבר כמעט כאן.

מרלו 2020 – פרי, פרי ועוד פרי, כך שגיא. אדום, שחור, העיקר פרי. זהו מרלו מחלקה ששגיא מאד אוהב. טובה, קונסיסטנטית. היין שהה כאמור כ 12 חודשים בשילוב ישן וחדש של חביות, כדי שהחבית תורגש ולא תשתלט. הצבע עמוק, הארומה כמובן, איך לא, מאד פירותית, חמיצות גבוהה, גוף מלא, 14% אלכוהול, סיום ארוך וחומצי, כבר למדתי את הסגנון המקומי החמצמץ של ה"סיומות".

היין זקוק למעט זמן כדי ל"התיישב" עוד קצת, אוהבי הפרי שביין יחגגו כאן.

קברנה סוביניון 2020 – כולם היו בניי, אומרת עומר, ואני אוהבת את כל היינות שלנו. ובכל זאת, אי אפשר היה שלא להבחין בחיבה המיוחדת שלה לסוביניון. טעימה קלה ממנו והכל הסתדר לי. בתוך היין הכבד והמאוד סוביניוני מסורתי שכזה, מבצבצת לה שמחת חיים ורוח נעורים ובתוך שלל הארומות של פרי וחבית אי אפשר שלא להריח ולדמיין את סביבתו הטבעית. את הכפר, את עץ התות, את האדמה, את השורשים הללו של משפחת שורר. באם המקום מתאים ליין או לא, או מה אמרו היועצים, נראה פחות חשוב אל מול החוויה המאוד משפחתית והאמירה של זה אנחנו, עשינו את זה בשבילנו, אנחנו אוהבים, מקווים שתאהבו גם אתם.

אני אהבתי.

אז מה היה לנו?
יקב בהתהוות, באזור לא צפוי, גדל בשקט, מתחת לרדאר, כולה שנתיים באוויר וכבר מדבר על כמויות גדלות והולכות ועל יצור יינות מאד מעניינים, פחות צפויים. שגיא הוא איש מיוחד, שונה, מעניין ונעים שיחה. עם המון ביטחון בדרכו, ועם רצון להתנסות. הכיוון הלא שמרני הזה נראה לי מאד מעניין, כזה ששווה לעקוב אחריו.

לכו לבקר, יין צעיר וכייפי, אוירה טובה, אחלה מוסיקה ומשפחה חמה ומארחת למופת
https://www.shorerwinery.com/

אירועים קרובים
בית פתוח: ספרד | 2024
25-04-2024 17:00
יום חמישי 25.04.2024 בין השעות 17:00-23:00 // יום שישי 26.04.2024 בין השעות 10:00-16:00
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 7 + 8 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות