נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
1540
פרסומות...
Napa Tour 2014

עמק נאפה שבקליפורניה מוכר לישראלים רבים הרבה פחות ממחוזות היין באירופה, אולי בשל ריחוקו הרב מישראל, אך אחרי כמה ביקורים וטעימות של יינות מגוונים נראה שיש לו בהחלט מה להציע לחובבי היינות האיכותים

פורסם ב 17.12.2014

צילום: שלמה גרדמן

 

בעמק ממוקמים כיום לא פחות מ-700 יקבים שחלקם מייצרים יינות מובחרים שכל חובב יין ישמח לטעום. הביקור האחרון שלי באיזור היה בשנת 2011 , אז ביקרתי באופן אקראי בכמה מהיקבים הטובים בנאפה, אך באיזור עם כל כך הרבה יקבים נותרו עוד רבים וטובים בהם לא דרכה רגלי.


הפעם, החלטתי לבצע ביקור מתוכנן בכמה מהיקבים הטובים באיזור. אספתי המלצות מחברים וייננים המכירים את עמק נאפה היטב והרכבתי תוכנית שכללה כמה מהיקבים הגדולים והמפורסמים בעמק, לצד כמה יקבים מיוחדים הידועים למתי מעט. לסיור הפעם אפשר לקרוא "סיור מתוכנן ביקבי נאפה למתקדמים" והוא כלל ביקור ביקבים שאינם פתוחים לביקורים אקראים ודורשים תיאום מראש.


התחלתי את הסיור בחלק הדרומי ביותר של העמק ומשם המשכתי צפונה. הפעם שהיתי באיזור כמה ימים, מה שאפשר לי לבקר בשמונה יקבים.


Artesa
היקב נמצא בכניסה הדרומית לנאפה באיזור עמק קרנרוס ( Carneros ) ויש המתייחסים אליו כאילו איננו נמצא ממש בנאפה. האמת היא שרוב הכרמים שלו ממוקמים בעמק הקרנרוס, בו האקלים קריר יותר ושונה מהאקלים של נאפה, לכן ניתן לגדל בו ענבי שרדונה ופינו נואר, בשונה מענבי הקברנה והמרלו היותר אופיינים לאיזור נאפה. היקב הוקם ע"י משפחת רבנטוס Raventos) ) הספרדית העוסקת ביצור יין מהמאה ה-16, אך מה שמייחד והופך אותו לביקור חובה הוא עיצובו המרשים. היקב ממוקם על גבעה המשקיפה על עמק הקרנרוס, וכבר בכניסתו ניתן לראות כי בעליו השקיעו הרבה בעיצובו. בריכות מים ומזרקות מפוארות, בתוספת פסלים מרשימים מעטרים את חזית היקב ובתוכו מרכז מבקרים גדול ומרהיב, בר טעימות יחודי ומרפסת רחבת ידים המשקיפה על נוף מרהיב הכולל את כרמי היקב.


אן, מנהלת יחסי הציבור של היקב אירחה אותנו וטעמנו לא פחות מ-8 ינות של היקב:

 

יקב Artesa

צילום: שלמה גרדמן

Alburino 2012
צבע:
צהוב בהיר מאד, כמעט שקוף
ריח: פרחוני מאד, פירות טרופים טריים
טעם: מעט חומציות רעננה ביחד עם טעם של פירות טרופיים (מין תערובת של אפרסקים, אגסים, תפוח ירוק וליצ'י)
העובדה שזהו יין צעיר באה לידי ביטוי בטריות והחיות של הפרי. יחד עם זאת מדובר ביין קליל ונעים לשתיה המתאים לקירור האוירה ביום קיץ חמים.


Rose of Pinot Noir 2013
צבע:
אדום בהיר כיאה לרוזה
ריח: תותים מתקתקים
טעם: מתיקות נמוכה+ מורכבות של פינו. יין מאוזן וכיפי לשתיה .
טרם שתיתי רוזה שעשוי מענבי פינו ובסה"כ זו היתה הפתעה נעימה וחיובית


Chardonnay Carneros 2012
צבע:
צהוב בהיר וצלול
ריח: לימוני, אצטוני עם נגיעות של עץ
טעם: פירותי, אך עם טעמי תבלינים וחמיצות גבוהה מדי לטעמי, מה שגורם ליין להיות לא הכי נעים לשתיה ואולי הוא פשוט עדיין לא היה מוכן לשתיה.
היין מורכב מ 20% ענבים שהתיישנו במשך 5 חודשים בחביות עץ אלון והשאר ללא ישון בעץ.


Chardonnay Carneros Limited Edition 2012
צבע:
צהוב בהיר וצלול
ריח: חמאה, ונילי פרחוני
טעם: שרדונה איכותי. בפה מתערבבים להם טעמים של פירות טרופים עם תבלינים ויוצרים שילוב מעניין של יין מורכב, אך מאוזן ונעים לשתיה כאחד.
40% מהענבים יושנו בחביות והשאר בנירוסטה.


Carneros Pinot Noir 2012
צבע:
אדום בהיר
ריח: פירות יער, מתקתק , כמו סוכרית טופי
טעם: פינו עדין, קצת שטוח (לא מורכב) ומאכזב בפה לעומת האף המבטיח. מעט חמיצות בסיומת לא השאירה טעם נעים לחיך.


Estate Reserve Napa Valley Pinot Noir 2012
צבע:
אדום בהיר מעט כהה יותר מהקודם
ריח: פירות יער, אך אין הרבה ריח להבדיל מפינו שבדרך כלל מאד נוטה להיות פרחוני
טעם: טעמי דובדבן עדינים, אך היין היה ממש סגור ולא מוכן לשתיה
זה אמור להיות אחד מהינות הטובים של היקב, אך פתיחתו בשלב כה צעיר לא נתנה לנו להתרשם ממנו כהלכה.


Limited release Tempranillo 2011 Alexander Valley
צבע:
אדום נוטה לחום בהיר
ריח: תבלינים, ריח של עץ וריחות פיקנטים, עושה רושם מורכב
טעם: גוף קל, מרירות קלה וטעם לא מורכב. בסה"כ יין לא הרמוני.
אין התאמה בין הריח המבטיח באף לטעם המאכזב בפה.


Cabernet Sauvignon Napa valley 2009 Artisan Series
צבע:
אדום כהה נוטה לחום
ריח: קסיס, סיגליות, וריחות אופיניים לקברנה סוביניון
טעם: גם כאן יש טעם של קסיס וקיימת הרמוניה בין האף לפה. יחד עם זאת ציפיתי מהיין ליותר והטעם היה מאכזב. הרושם שלי הוא כי הקברנה הוא לא הצד החזק של היקב הזה.


CADE

היקב ממוקם בהרי Howell הנמצאים ממזרח לשביל הסילברדו ( Silverado trail) . לאחר נסיעה של כרבע שעה בהרים מגיעים לגבעה יפיפיה ממנה נשקף נוף מקסים של עמק נאפה. בעלי היקב, שהם גם בעלים של יקבים אחרים באזור, מצאו כי באזור גדלים ענבים איכותיים במיוחד והחליטו כי איכות הענבים וייחודם מצדיקה לא רק יין נפרד, אלא יקב נפרד וחדיש שנבנה בתוך ההר. חדר האירוח מרשים ומפואר וכולל שולחן אירוח טעימות בתוספת פינת סלון בה מארחים נציגי היקב את האורחים מסביב לכורסאות ושולחן נמוך כאילו ישבו בסלון ביתם. הייננית הראשית של CADE היא דניאל קירוט (Danielle Cyrot) ייננית צעירה שעבדה לפני כן כעוזרת של רוברט בריטן Robert Brittan) ) הינן של Stag's leap ויצרה ציפיות מאיכות הינות שלה.


המארח שלנו היה מת'יו ופתחנו ביין לבן וצעיר.

 

יקב Cade

צילום: שלמה גרדמן

Sauvignon Blanc 2013
צבע:
צהוב מאד בהיר וצלול
ריח: כיאה לסוביניון בלנק ניתן היה להריח את הפירות הטרופים ביחד עם בושם פרחי אביב
טעם: ליין גוף מלא וחמאתי. טעמו מתקתק וונילי. בהחלט סוביניון נחמד.
היין עשוי מ 95% ענבי סובניון בלנק 2.5% סמיון ו 2.5% ויוניה. הענבים ליין זה הגיעו מחוות Plumedjack בה ממוקם היקב השני של בעלי היקב.
12% מהענבים יושנו בחביות צרפתיות חדשות בעוד השאר שהו בחביות ישנות במשך 4 חודשים.


עברנו לאדומים:
CADE Cabernet Sauvignon 2010
צבע:
אדום כהה
ריח: פירותי אך ללא זהות מיוחדת (מאכזב)
טעם: גוף קל, הרבה אלכוהול וטעם לא מרשים. מרגיש כמו נסיון לא מוצלח ליצור קברנה בסגנון בורדו, או במילים אחרות יין מהונדס.
מורכב מ 75% קברנה, 13% פטיט וורדו, 10% מלבק ו 2% קברנה פרנק

CADE Howell Mountains 2010 Cabernet Sauvignon
צבע:
אדום ארגמן, כהה למדי
ריח: פרחוני קליל
טעם: גוף מלא, סירופי, פירות בשלים, שזיפים בתוספת שוקולד. הפעם ההפתעה היתה בפה שהיה טוב יותר מהאף. בהחלט מעניין.
היין עשוי מענבים שגדלו בהרי Howell לא רחוק מהיקב ומורכב מ 90% ענבי קברנה סוביניון ו 10% ענבי מרלו. היין יושן בחביות עץ אלון במשך 18 חודשים. לדברי מת'יו, מכיוון שהענבים כל כך איכותים מספיקים 6 ימים בלבד כדי להשלים את תהליך ההשריה של הענבים.


CADE Estate Howell Mountains Cabernet Sauvignon 2011
צבע:
אדום בינוני
ריח: פירות בשלים, דובדבנים שחורים
טעם: אופייני לענבי קברנה, שוקולדי, גוף מלא וסירופי, אך הטעם לא מרשים במיוחד וככל הנראה מיועד לשתיה בעוד כמה שנים טובות, אז תבוא לידי ביטוי איכות הפרי ומורכבותו.
היין עשוי מ 100% ענבי קברנה הגדלים בכרם יחידני השייך לבעלי היקב. זה הכרם שגרם להם להקים את היקב אחרי שהתרשמו מאיכות הפירות הגדלים בו. היין יושן במשך 24 חודשים בחביות עץ אלון. למרות כל זאת לא התרשמתי יותר מדי מהיין הזה ולטעמי ה CADE Howell Mountains היה מוצלח יותר.


Levensohn Winery CS 2008

יקב לוינסון שייך לפסקל לוינסון, איש עסקים מסן פרנציסקו אשר ביום יום עוסק בהשקעות הון סיכון, אך בשנת 2000 החליט לממש את אהבתו הגדולה ליין ורכש אחוזה בסנטה הלנה ממערב לכביש 29. פסקל עקר את הכרמים שהיו בחווה וסבלו ככל הנראה מפילוקסרה, ונטע כרמים חדשים שברובם הוא מגדל ענבי קברנה סובניון . בסיוע מומחי יין ויועצים מהשורה הראשונה הצליח לייצר ינות אכותים וליצור לעצמו שם כיקב בוטיק איכותי. הוא עדיין מייצר בכמיות קטנות, אך בגלל איכות היינות היבול נמכר כולו במהירות והביקוש עולה על ההיצע, מה שגרם למחירי היין לעבור מזמן את ה- 100 $ לבקבוק. נפגשתי עם פסקל שלקח אותי לסיור פרטי בכרמים שלו. בסיום הסיור התיישבנו בחדר האוכל של ביתו המפואר כדי לטעום מהקברנה המצוין שלו ולשמוע את סיפורו. אז למדתי כי פסקל הוא גם תומך ישראל נלהב הנוהג לבקר בארצנו לעיתים תכופות לצורך עסקיו.

 

היין עדין, מאוזן ונפלא. 
היין חודרר כשעה או יותר בטרם הגענו והיה מוכן לשתיה, 
כנראה גם בגלל שמדובר בקברנה איכותי בן 6 שנים

Levensohn, Cabernet Sauvignon 2008
צבע:
אדום עז
ריח: פירות יער, ביחד עם שזיפים שחורים ושוקולד
טעם: היין עדין, מאוזן ונפלא. היין חודרר כשעה או יותר בטרם הגענו והיה מוכן לשתיה, כנראה גם בגלל שמדובר בקברנה איכותי בן 6 שנים. אחרי כמה אכזבות שנחלתי באותו היום, במיוחד מיינות קברנה שבהם מצטיינים ינות עמק נאפה, נהניתי הפעם לשתות יין איכותי ונעים, מתגלגל בפה והרמוני. חוויה נעימה לחיך ולנשמה.


Quintessa

בהגיענו ליקב קיבל את פנינו מרסלו, מנהל הארוח האדיב של היקב. מרסלו הציע שלפני שנטעם מהינות נצא לסיור קצר באחוזה וכך עלינו על הטנדר הענק שלו ויצאנו לדרך כדי לשמוע גם את סיפורו המעניין של היקב. מסתבר שהיקב שייך לוולריה ואוגוסטין הוניאוס (Huneeus) שרכשו אותו ממשפחתו של ג'ורג' מרדיקיאן ((George Mardikian, מסעדן ידוע מסן פרנסיסקו אשר איתר את הפוטנציאל הגלום בחווה, אך לא הספיק להגשים תוכניותיו לפני שנפטר בראשית שנות ה-80. בני הזוג הוניאוס שהגיעו לנפה לאחר שהיו להם כבר כרמים בצ'ילה, הבינו מה מונח לפניהם. להבדיל מחוות אחרות באזור, באחוזה לא ניטעו גפנים עד להגיעם של המשפחה לחווה והיה מדובר בחווה בתולה Virgin) property ). החווה כוללת אגם מלאכותי המספק את כל תצרוכת המים להשקיית הכרמים וייצור היין. בחווה כמה גבעות מיוערות ולפי מרסלו יש בה חמישה אזורי מיקרו אקלים שונים, מה שיוצר ענבים באיכות שונה ומאפשר גידול זנים שונים של ענבים. בחווה, שגודלה 280 אייקרים (acres ) החלו לנטע גפנים ב 1990, וכיום % 70 הם קברנה סובניון, 20% מרלו והשאר זנים בורדולזים כמו קברנה פרנק ופטיט וורדו, אך גם זן בשם קרמנרה שהוא הזן הלאומי של צ'ילה. יש באחוזה 26 כרמים שונים ורק 70% מתוצרי האחוזה משמשים ליצור היין של Quintesa.

 

יקב Quintessa

Quintessa Cabernet Sauvignon 2011
צבע:
אדום ארגמן. צבע מרשים בצלילותו
ריח: פירותי, סירופי של פירות בשלים
טעם: פרותי אך מעט טאני, ירקרק, לפרי איכות מבטיחה אך נראה שהוא צעיר מדי ולא מוכן לשתיה.
עשוי מ 93% קברנה סוביניון, 4% מרלו, 1% קברנה פרנק, 1% פטיט ורדו, 1% קרמנרה. יינן היקב אוהב לקחת ענבים מחלקות שונות ולבצע ממסכים שונים. כדי להגיע לתוצאה המקסימלית הוא נעזר גם בשירותיו של מישל רולאן יועץ היקבים הנודע, שלמזלנו היה ביקב בדיוק בזמן ביקורינו ויכולנו לראותו טועם מהענבים השונים במעבדת היקב.


Quintessa Cabernet Sauvignon 2010
צבע:
אדום ארגמן
ריח: פירות עדינים ביחד עם ריח מעט ביובי המזכיר ינות בורדולזים מתיישנים
טעם: גוף מלא, מעט טאני ונראה כי עדיין לא מוכן לשתיה
2010 היתה אחת השנים הקרות בנפה בעשור האחרון ונראה שגם כאן היין עדיין לא הגיע לשיא עוצמתו למרות שנראה כי הפרי איכותי ויש לו פוטנציאל התישנות מצוין. היין עשוי מ 92% ענבי קברנה סובניון, 6% מרלו 1% פטיט ורדו ו 1% קרמנרה


Quintessa Cabernet Sauvignon 2009
צבע:
אדום
ריח: ריח פירות בשלים אך הריח מעט גס ולא מעניין במיוחד
טעם: גוף מלא, מעט ירקרק ומורכב. יחד עם זאת נראה שלא מדובר בשנה הטובה של היקב ובהשוואה לשני היינות האחרים נראה כי שנת 2011 היא המבטיחה ביותר, אחריה שנת 2010 ו-2009 אחרי שתיהן. שנת 2009 היתה אחת השנים החמות בנאפה בעשור האחרון, ונראה כי התוצרת של היקב סבלה מכך . היין עשוי מ 93% קברנה סוביניון, 6% מרלו 1% פטיט ורדו ולדברי מרסלו לא פחות מ 0.2% קרמנרה.

שלא כנהוג החליט מרסלו לתת לנו לטעום את היין הלבן של היקב אחרי האדומים. וכך טעמנו את ה illumination !


Illumination 2012
צבע:
צהבהב בהיר מאד כמעט שקוף
ריח: גויאבה ופירות טרופים הממלאים את חלל האף בריח עשיר
טעם: מתקתק, פרחוני, פירותי. נעים מאד בפה ובעל סיומת ארוכה
היתה זו בהחלט סיומת מתוקה ונעימה לביקור בQuintessa . מדובר ביין העשוי מ92% ענבי סוביניון בלנק ו-8% ענבי סמיון + ענבי סובניון מוסקט (ללא ציון חלקם בממסך). 67% מהענבים מקורם בכרמים הממוקמים בנאפה, ואילו 33% מהענבים מגיעים מאיזור סונומה בעל האקלים הקריר יותר בהשפעת האוקינוס.


Ovid

יקב Ovid

צילום: שלמה גרדמן

יקב Ovid ממוקם אף הוא בהרים המקיפים את עמק נפה ממזרח. הדרך ליקב עוברת ליד אגם מרהיב ומתפתלת בכביש צר ותלול. היה די קשה למצא את היקב בין כל השבילים ההרריים, אך התוצאה הצדיקה את המאמץ. כשהגענו ליקב גילינו פנינה אמיתית. היקב החדיש והיפהפה מייצר בסה"כ שני סוגי ינות אדומים המיוצרים מענבים הגדלים בסביבת היקב. האשכולות המגיעים לחצר היקב, מוכנסים למיכלים הנמצאים מתחת לרחבת המיון וכל היין מיוצר בשיטת הגרביטציה.

 

פיטר ג'נסן, היינן הצעיר והמוכשר של היקב, קיבל את פנינו ולקח אותנו לסיור קצר ביקב המעוצב. ממרפסת חדר הטעימות נשקף כל עמק נאפה, וגם ללא איכות הענבים המקומיים שהביאה את בעליו לרכוש את האחוזה ,מדובר באחד המקומות המספקים את המראה היפה ביותר של עמק היין המפורסם.


כאמור, היקב מייצר שני סוגי ינות. האחד נקרא Experiment וכשמו כן הוא, הוא מספק ליינן אפשרות לבצע נסיונות שונים והשני הוא קברנה סוביניון קלאסי.


Experiment 2011
צבע:
אדום חצילי כהה
ריח: פירותי, שוקולדי עשיר הממלא את האף בניחוחות מתקתקים
טעם: גוף בינוני מלא, עם פירות בשלים. האף והפה משלימים זה את זה ליין מאד איכותי והרמוני. אפשר לומר בשקט שהניסוי הצליח!
היין עשוי מ 81% ענבי קברנה סוביניון, 11% קברנה פרנק, 7% מרלו ו % 0.01 פטיט ורדו


Ovid 2010
צבע:
סגול חצילי כהה
ריח: פרותי, רענן, עושה רושם כאילו הוא מעט ירקרק אך יחד עם זאת מאד נעים לאף
טעם: מדהים. יין מצוין ומרשים מאד. מדובר ביין מאוזן העשוי מאיכות פרי מעולה, גוף מלא, וטעמי שוקולד וקפה המתערבבים להם בפה עם שזיפים ודובדבים בשלים וממלאים את חלל הפה בטעם נפלא. למרות שהיין היה מצוין, נראה שהוא בעל פוטנציאל התשיינות טוב מאד ויהיה אפילו מוצלח עוד יותר בעוד כמה שנים.
היין עשוי מ 62% קברנה סוביניון, 30% קברנה פרנק, 5% מרלו ו 3% פטיט ורדו.


נראה שהסוד של היקב הוא השימוש הנכון בקברנה פרנק הגדל בכרמים שבסביבת היקב ונותן פרי איכותי ביותר. Ovid היה ללא ספק אחד היקבים המרשימים ביותר בהם ביקרתי בסיור הזה והינות שלו הם מהמוצלחים ביותר שטעמתי.


Shafer
יקב Shafer הוא לא רק יקב, הוא מוסד. ג'ון שייפר הגיע לנאפה משיקגו בשנת 1973 בהיותו בן כ 40 לאחר שהחליט לפתוח בקרייריה שנייה. מכרמי האחוזה שרכש החלה המשפחה לשווק יין ב-1978 וב-1983 הצטרף בנו דאג לעסק לאחר שסיים לימודי יננות באונב' דיוויס. כיום היינן הראשי הוא אליאס פרננדז שזכה לפרסים רבים על היינות שייצר. היקב עצמו גדל והתפתח וינותיו זכו לתשבחות ע"י מיטב המבקרים ומגזיני היין כולל רוברט פרקר, ,Wine Spectator Wine& sprit ואחרים. פעמים רבות כשנשיאי ארה"ב מארחים בבית הלבן אורחים רמי מעלה הם מגישים את ינות Shafer כדוגמא ליינות משובחים מתוצרת ארה"ב. היקב ממוקם במחוז Stags leap בו נמצא גם היקב הידוע בשם זה ונהנה מאיכויות הפרי של האיזור.

 

אנדריאה אירחה אותנו בחדר הטעימות היפה של היקב:

 

יקב Shafer

צילום: שלמה גרדמן

Red Shoulder Ranch Chardonnay
צבע:
צהבהב בהיר, לא שקוף
ריח: פירות טרופים
טעם: עגול מתקתק , נעים לחיך. למרות שהייתו הממושכת בחביות אין תחושה של עץ ביין והוא עדין ומאוזן.
מדובר ביין לבן מוצלח העשוי מענבים שגודלו בעמק קרנרוס הקריר אליו התוודענו בביקור ביקב Artessa ואשר כרמיו נמצאים בדרום אפה. היין עשוי מ 100% ענבי שרדונה ומותסס 75% בחביות עץ של 60 גלון ויתרת ה 25% עוברת תסיסה במיכלי נירוסטה. היין אינו עובר תסיסה מלולאקטית אך מיושן 14 חודשים בחביות.


Merlot 2011
צבע:
אדום ארגמן (לא בהיר לא כהה)
ריח: פירותי עם מעט טחב
טעם: גוף בינוני, טעם של פירות בשלים.
יין חביב העשוי מ 75% ענבי מרלו, 15% קברנה סוביניון, 8% מלבק ו 0-2% פטיט ורדו . הכרמים נמצאים באיזור Oak Knoll והיין יושן בחביות עץ אלון כשנה וחצי. למרות זאת לא התרשמתי מהיין וגם באיזור נאפה שאינו מצטיין בד"כ בינות מרלו, טעמתי טובים ממנו.


One Point Five 2012
צבע:
אדום כהה נוטה לחציל (סגלגל)
ריח: פירותי. למרות ששהה למעלה משנתיים בחביות, באף עושה רושם כמו יין צעיר ורענן
טעם: תחושה של יין איכותי, אך לא מוכן לשתיה. ניתן לחוש בטאנינים שלו המשרים ירקרקות ולא מאפשרים ליהנות מהיין שכראה יהיה מוכן לשתיה רק בעוד 4-5 שנים.
היין עשוי מענבים שהגיעו ממחוז stags Leap בו ממוקם היקב. שילוב הזנים מעניין. 92% קברנה סובניון, 5% מלבק ו 3% פטיט ורדו. היין יושן 26 חודשים בחביות עץ אלון.

Relentless 2010
צבע:
אדום כהה נוטה לסגלגל
ריח: רעננות וטריות כמו של דשא קצור
טעם: גוף מלא, טעם עשיר בפירות ותבלינים אך היין מאד טאני ולא מוכן לשתיה.
היין מורכב בעיקר מענבי סירה בשילוב של 96% סירה ו4% פטיט סירה המגיעים מאזור הרי ה-Vaca . מרגיש כמו יין איכותי עם פוטנציאל ענק, אך נראה כי שתיתי אותו כמה שנים מוקדם מדי.


Hillside Select 2009
צבע:
אדום כהה לכיוון שחור
ריח: פירות בשלים (שזיפים שחורים, דובדבנים)
טעם: גוף מלא,טעם מתקתק, מלא פרי
יין הדגל של היקב הוא בהחלט יין איכותי העשוי מ 100% ענבי קברנה סוביניון מאיזור Stags leap. הענבים מגיעים מחלקות שונות ונראה כי היינן בחר את הפרי הטוב ביותר שמצא. היין יושן 3 שנים בחביות עץ אלון ועוד 15 חודשים בבקבוקים לפני ששוחרר למכירה.


Tedeschi

כששמעתי על יקב Tedeschi בנאפה הייתי בטוח שמדובר בשלוחה של יקב Tedeschi הידוע מ- Valpolicella באיטליה, או לפחות שיש קשרי משפחה בין משפחתTedeschi המייצרת יינות אמרונה ואחרים בצפון איטליה. במציאות, למרות שמדובר גם כאן במשפחה ממוצא איטקלי בשם Tedeschi אין כל קשר בין שני היקבים. כשהגעתי ליקב הנמצא בחצר האחורית של בית המשפחה מריו היינן היה עסוק בתיקון מכונית של חבר, ומי שארח אותי היתה דודתו החביבה. חדר הטעימות של היקב נמצא בתוך חדר קטן שדלתו היא דלת של מקרר ישן והאווירה ביתית למדי.

 

יקב Tedeschi

צילום: שלמה גרדמן

Viognier 2013
צבע:
צהבהב בהיר
ריח: פרחים טרופים עדינים
טעם: מתקתק ועדין. יין נחמד לשתיה ביום קיץ חם.
זהו יין צעיר העשוי מ 100% ענבי ויוניה שגודלו באיזור Alexander Valley.


Merlot 2009
צבע:
אדום שחור כמו צבען של אוכמניות שחורות ובשלות
ריח: פירות יער שחורים
טעם: גוף בינוני, טעם טוב של שוקולד ופירות בשלים. קיימת הרמוניה בין הריחות באף לטעם בפה.
מדובר העשוי 100% ענבי מרלו מאיזור Stargazer . היין יושן 36 חודשים בחביות עץ אלון.


Mario's Blend 2012
צבע:
אדום נוטה לחום בהיר
ריח: פירותי עדין
טעם: פירות פטל, דודבנים בשלים עם מעט וניל. לא מרשים יותר מדי
ממסך העשוי מ 85% ענבי מרלו ו 15% קברנה סוביניון המגיעים מכרמים בחוף הצפוני (North Coast) . היין יושן 18 חודשים בחביות עץ אלון.


Cabernet Sauvignon 2006
צבע: אדום בהיר
ריח: פירות יער, שזיפים בשלים ותבלינים
טעם: טעם פירותי עשיר של תאנים, פירות יער בשלים ודובדבים שחורים בתוספת קרמל ומעט פלפל שחור. הטעם בהחלט מורכב ובעל סיומת ארוכה בחיך.
יין הדגל של המשפחה. היין עשוי מ 100% מענבי קברנה המגיעים מכרם יחידני של המשפחה בו גדלות גפנים ותיקות. היין נעשה בתקופה של כ 4 שנים בה שהה בחביות עץ אלון עד שבוקבק ב 2011.


לסיכום, שמחתי מאוד לבלות יומיים עשירים בריחות, מראות וטעמים במחוזות נאפה, קליפורניה מעמק הקרנרוס בדרום ועד קליסטוגה בצפון. מביקור ביקבי בוטיק קטנים ואישיים ועד לביקור ביקבים מפוארים ומאוד מושקעים.


מעבר לחשיפה ליינות חדשים שלא הכרתי, הייתה זו חוויה מיוחדת לפגוש את האנשים והסיפורים מאחורי היינות, שהיו מרתקים לא פחות מהיינות עצמם. איזור נאפה הפך במרוצת 30 השנים האחרונות לאחד מאיזורי היין החשובים והטובים בעולם, וגם בכמה מבחני טעימות ניצח את יינות הדגל של צרפת. היינות שטעמתי הוכיחו כי יש לו הרבה מה להציע, אך לאור ריחוקו מישראל, נראה כי יש פחות הכרה והערכה ליינות הללו בארץ. אני מקווה שהכתבה הזו תעזור לכם להכיר את האיזור טוב יותר ותגרום לכם להגיע אליו כדי לטעום מעט מכל מגוון הינות הרחב והמעניין שיש לו להציע.

 

אירועים קרובים
סדנת יינות קינוח ומבעבעים
08-05-2024 19:00
סדנת יין המשלבת שני עולמות יין מרתקים, יינות מבעבעים: מלמברוסקו ועד שמפנייה ויינות קינוח מבציר מאוחר ועד יינות מחוזקים בסגנון פורט.
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 7 + 7 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות