נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
6871
פרסומות...
דקדקנות בורדו בציר 2020
מה en primeur - קצת עבר, קצת היום וצפי לעתיד. בהמשך לסדנה באיש הענבים, 11.12.23
מאת: גבע מאיר
פורסם ב 17.12.2023

דקדקנות בורדו בציר 2020

מה המשותף לקוניאק Tesseron, יקב Château Lafon-Rochet השוכן בבורדו ב St Estèphe ומיודענו מהסדנה Château Pontet-Canet אשר ב Pauillac?

Pontet-Canet זוכה להערכה עצומה בכל שנה. הנה ציוני המומחים פארקר ושות' בשנים האחרונות: 2018: 98; 2019: 98-100!; 2020: 96-98. (ואנחנו הנייטיב'ס מהמזרח התיכון מעריכים גם את דגל ישראל המתנוסס בשעריו בזמן ביקור קבוצת איש הענבים).

ולחובבי היין בגיל המתאים - טעימות מומחים בספטמבר 2021 קבעו מחדש חלונות שתייה מעניינים: 2018 עד 2055; 2019 עד 2060; 2020 עד 2055. לנוער יש מה לצפות...

אין ספק ש Pontet-Canet מצליח לספק את הסחורה המשובחת שנה אחר שנה. הוא אינו היחיד, כמובן, אלא שבנוסף ובהחלט בולט למול האחרים הוא ידוע גם בטיפוחה של חדשנות מתמשכת המתבטאת במחקר וניסויים בכרם, במשטר הביו-דינמי ובחקירת סוגים שונים של מיכלים: מיני בטון ואמפורות מחרס. הנה דוגמא קטנה: בעת ביקורנו שם סופר לנו על החלפת הטרקטורים הקטנים בכרם בסוסי-עבודה. הדקדקנות התבטאה במענה בדוק ומדוד לשאלותינו על ההבדלים בלחץ-השטח שמפעילים צמיגי הטרקטור לעומת עקבות הסוסים! וגם ההחלטה להקים אורוות-סוסים שלהם במקום לרכוש את ימי העבודה מקבלן – כי הזמינות חייבת להיות בשליטה והקבלנים לא עמדו במועד המדויק שנקבע!

מסתבר שהדקדקנות הזו מגיעה מהמשכיות של 4 דורות של משפחה בשם Tesseron - הנה פתרון החידה מראשית הכתבה…

דקדקנות בורדו בציר 2020

בשנת 1905 החליט הדקדקן הראשון בשושלת, Abel Tesseron, לזקק מה שהגדיר כ exceptional eaux-de-vie בקוניאק וליישן מאגר גדול של הנוזל הזה מבלי להוציאו לאור השמש והלקוחות! רק בתחילת שנות ה 2000 החליטו בני הדור הבא, Alfred and Gérard Tesseron לגאול את הנכס הזה ולשווק לראשונה קוניאק תחת שמם וכך נולד Tesseron XO.

נצר אחר בשם Guy Tesseron רכש שנים רבות לפני כן את Château Lafon-Rochet. ב 1975 ביססה המשפחה את אחיזתה בבורדו כשרכשה את Pontet-Canet. בני הדורות הבאים ממשיכים את השושלת ומנהלים היום את היקבים.

ל Pontet-Canet יש היום 810 דונם של כרם בשכנות לגדולי בורדו Château Mouton Rothschild ו Lafite Rothschild. הגיל הממוצע של גפני הקברנה סוביניון הינו 50 שנה והם מהווים כ 60% בממסכי היינות. הדקדקנות ממשיכה גם כיום עם היוזמות הנמשכות לשינויים בשיטות, בציוד ובניהול הכרם. כל העובדים מסכימים להגדרה שהם משתתפים כדבריהם "בהרפתקה יוצאת מהכלל שעיקרה שימור רציף של בריאות הגפן והקרקע".

Alfred Tesseron ידוע בהתבטאויותיו החוזרות כי העניין היחיד החשוב לו הוא האיכות. על-פי התוצאות הרציפות של Pontet-Canet אין ספק שהאיכות מוכחת בכל בציר מחדש.

והצפי לעתיד? נו, אם זה טרם הובן, בתחום 96-100!

אירועים קרובים
סדנת יינות אדומים
01-05-2024 19:00
סדנת יין אדומה לגמרי. כל מה שרצית לדעת על יין אדום ולא העזת לשאול. כולל התמקדות בחביות עץ אלון.
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 7 + 8 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות