נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
2661
פרסומות...
תחרות TERRAVINO 2016
הצצה קטנה לחוויה גדולה
מאת: בר אולפן עידן
פורסם ב 28.11.2016

צילום: אייל גוטמן

היום השני לתחרות היין הבינלאומית "טרה וינו" מהדורת 2016 יצא לדרך. צוות השיפוט המורחב, המונה לא פחות משש ועדות שיפוט כבר התיישב סביב השולחנות באולם התחרות במלון לאונרדו פלאזה אשדוד. גם טעימת הכיול אשר נועדה להעמיד ככל הניתן את כל השופטים על רף ציונים אחיד, כבר מאחורינו. בתפקידי כמפקח של התחרות, יש לי יתרון קטן בכך שכל טופסי השיפוט המועברים מצוותי השיפוט עוברים דרכי לביקורת וכך אני נחשף לציונים שניתנו ליינות, חבל רק שהיינות מזוהים במספרים בלבד וגם עלי נגזר להמתין עד לסיום התחרות ולסיום "ספירת הקולות" על מנת להיוודע לשמות היינות הזוכים...

מכל מקום, כבר עכשיו ניתן לגלות שלמרות הביקורת המחמירה של השופטים אשר לא חוסכים את "שבטם" מן היינות המוגשים להם לשיפוט, בלטו אתמול לטובה לא מעט יינות בכל הקטגוריות, אשר זכו בציונים גבוהים מאוד, והינם מועמדים בטוחים למדליות מכל הסוגים.

יום השיפוט השני החל היום עם חוויה מאתגרת במיוחד לשופטים – טעימת יינות ביתיים, הנשפטים בנפרד במסגרת התחרות. כמו כן יוחזרו בחלק הראשון של היום לשולחנות השיפוט כמה יינות שכבר נטעמו אתמול, לשיפוט חוזר, בעיקר בשל פערים גבוהים בין הציונים שניתנו ליינות בתוך אותו צוות שיפוט.

יום השיפוט השני ועמו החלק השיפוטי של התחרות, יסתיים בשעות אחר הצהריים עם טעימת הכהילים המרתקת, טעימה המחייבת מיומנות מיוחדת וניסיון רב ועל כן מבוצעת על ידי השופטים הבכירים בלבד.

עם סיום החלק השיפוטי, יחל החלק המורכב לא פחות, אשר במהלכו נבצע בצוות המארגן את כל החישובים והסיכומים הנדרשים ועל פי תוצאותיהם יקבע אלו הם היינות והכהילים הזוכים במדליות ובקטגוריות הפרסים המיוחדות. בין הפרסים: Grand Champion ליין המצטיין בתחרות; Israel's Grand Champion ליין הישראלי המצטיין; היין המצטיין מכל מדינה (תקף רק למדינות ששלחו מעל 25 דוגמאות); היין המצטיין ביחס לקטגוריית המחיר; המצטיין מבין היינות האדומים, הלבנים והמבעבעים, המתוקים; היין הכשר הטוב ביותר; יין הבוטיק הישראלי הטוב ביותר; יקב הבוטיק הישראלי הקטן הטוב ביותר והיינן הישראלי הטוב ביותר.

עם תום הסיכומים, כל מה שיישאר כמובן הוא להכריז ולחגוג, במסגרת ערב הגאלה המסורתי שיתקיים ביום רביעי.


המהדורה ה 11 של טרה וינו יוצאת לדרך

תאריך 28.11.16 | בשעה 13:45

צילום: צחי בינר

תחרות היין הבינלאומית "טרה וינו" יוצאת לדרך בפעם ה 11 וממשיכה לחרוש את הארץ. אחרי אילת, ים המלח, ירושלים, נתניה נפתחת היום התחרות במלון "לאונרדו פלאזה" של רשת "פתאל", הממוקם על חוף ימה הדרומי של אשדוד, בין הדיונות הזהובות לכחול של הים. 11 שופטים בינלאומיים ו 22 שופטים מישראל ישפטו בתחרות ולצדם גם שופטים אורחים, אשר הציונים שלהם כמובן לא יילקחו בחשבון בציוניים הרשמיים שיינתנו ליינות.

"אם תחליטו במהלך היום שאינכם אוהבים את טופס הדירוג הזה – תאשימו אותי" פתח ואמר ג'ון סאלבי (John Salvi), המאסטר אוף ויין הוותיק והמוערך השופט בתחרות מזה שנים רבות, מי שהיה מעורב בניסוח טופס שיפוט היין אשר הפך בהמשך לטופס השיפוט המוכר על ידי ארגון היין העולמי OIV.

סאלבי הוזמן על ידי חיים גן להעשיר את השופטים באשר לתוכנו של הטופס. "דבר אחד שאסור לכם לעשות" הבהיר סאלבי, "הוא להחליט מראש על ציון היין ולהתאים את ציוני הקטגוריות בהתאם בדיעבד, הטופס נערך בהתאם לדיסציפלינה מסוימת ולכן מחייב את המדרגים על פיו למשמעת בעת השימוש בו, שכן אחרת נפספס את המטרה".

טעימת הכיול הסתיימה והחלק התחרותי יצא לדרך. ששה צוותי שיפוט פועלים בו זמנית באולם התחרות הסגור לקהל, היינות מוגשים לטעימה על ידי צוות מלצרי יין מיומן והשיפוט מתבצע כמובן, בטעימה עיוורת. הפרטים היחידים הידועים לשופטים בנוגע ליינות הממוספרים המוגשים להם לשיפוט, הם כמובן הצבע, שנת בציר, קטגוריית מחיר, אחוז האלכוהול ורמת הסוכר השיורי, מידע חשוב ורלוונטי להערכת היין.

בהצלחה לצוות, לשופטים ובעיקר ליקבים בדרכם אל המדליה!

אירועים קרובים
איש הענבים מארח: סוביניון בלאן קלאסיקה VS מודרניות | 2024
07-05-2024 19:00
יום שלישי | 07.05.24 | בשעה 19:00
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 9 + 3 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות