נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
4608
פרסומות...
ניצחון משפטי ליקב פטרוס בסין
נאסרה הפצת יין סיני שהתיימר להיות היין השני של היקב
פורסם ב 22.09.2021

ניצחון משפטי ליקב פטרוס בסין

תרבות זיופי יינות היוקרה בסין אינה דבר חדש ובפרט כאשר מדובר ביינות בורדו. היוקרתיים שביינות חבל יין זה מועדפים על חובבי היין הסיניים בעלי הממון וכך ארע שבמושגי כמות, סין היא יעדם של יותר מ 40% מן היינות המיוצאים מדי שנה מבורדו. תעשיית הזיופים הענפה הפועלת בסין גם בתחום היין פוגעת קשות במוניטין של היין הצרפתי, של אזורי היין הצרפתיים היוקרתיים וכמובן, גם של יקבי האיכות הפועלים בהם.

על רקע זה נרתמו בעבר ממשלת צרפת והאיחוד האירופי על מנת להגן על המוניטין של יינות צרפת מפני הזיופים והם הצליחו לצרף למשימה גם את הממשל הסיני. בשנת 2013 הושג הסכם לפיו סין תגן על הציון הגאוגרפי "Champagne", כך שמכירתם של יינות בסין תחת שם זה, כאשר מקורם אינו באזור היין רב המוניטין תיחשב בסין כעבירה על החוק. עוד קודם לכן ניתן מעמד כזה בסין לאזור יין צרפתי אחר – קוניאק וכן ליינות אזור נאפה קליפורניה וגם לוויסקי הסקוטי.

במאמץ נוסף להילחם בתופעה, הוטמעה בשנת 2014 בעידוד האיחוד האירופי והממשל הצרפתי, תכנית ממשלתית סינית הידועה בראשי התיבות PEOP. על פי יוזמה זו, מוטבעות חותמות מאשרות מיוחדות על גבי מוצרים מקוריים, המכילים קודים נראים ושאינם נראים לעין, הניתנים לסריקה.

במערכה הבלתי פוסקת הנוגעת להגנת שמותיהם של אזורי היין הצרפתיים בסין, לכל ניצחון ישנה חשיבות עצומה ועל כן כל פסיקה של בית משפט סיני העומדת מאחורי היין הצרפתי זוכה לסיקור ותהודה נרחבים. כך ארע בשנת 2018, כאשר מועצת יצרני היין של בורדו זכתה בפסק דין שהיווה ציון דרך כנגד יצרני יין סיניים שנהגו לייצר יינות תחת השמות "בורדו" ו"מדוק", שני אזורי יין מוגנים, אשר אף רשמו סימני מסחר בתחומי הרפובליקה הסינית. שנה קודם לכן הורשעו שלושה זייפנים באזור שנחאי בעניין דומה, בהליך שאף הוא החל ביוזמת מועצת היצרנים של בורדו.

אם עד כה נרשמו בהקשר זה בסין פסקי דין חיוביים בעיקר לטובת נציגיהם של אזורי יין, הרי שבחודש יוני 2021, נרשם גם ניצחון אישי- של יקב שאטו PETRUS הנודע מאזור פומרול שבגדה המערבית של נהר הג'ירונד בחבל בורדו. לאחר ניצחונות בשתי ערכאות נמוכות יותר, פסק גם בית המשפט העליון של בייג'ינג לטובת יקב פטרוס וכנגד חברה סינית הפועלת באזור Wenzhou. אותה חברה שיווקה יין מתוצרת סינית תחת השם PACURS עם תווית דומה מאוד לזו של יינות יקב פטרוס ושיווקה אותו בסין כיין צרפתי, בטענה שמדובר בלא פחות מאשר ביין השני של יקב פטרוס, על אף שהיקב הצרפתי כלל אינו מייצר יין תחת שם זה. החברה הסינית אף טרחה לרשום בסין מבעוד מועד סימן מסחר ליין בעל התווית המטעה. יצוין כי לא היתה זו הפעם הראשונה שאותה חברה היתה מעורבת בשערוריית יינות מזויפים, שכן עוד בשנת 2016 הורשעה בהפצת יין מזויף שהתיימר להיות מבית יקב שאטו לאפיט רוטשילד.

בית המשפט העליון של בייג'ינג אסר על החברה הסינית להמשיך ולעשות שימוש בתוויות המטעות וקבע שכאשר שני סימני מסחר מתחרים ביניהם לגבי טובין דומים – ניתנת זכות קדימה לסימן הראשון אשר נרשם – במקרה זה סימן המסחר של יקב פטרוס. בית המשפט אף הורה למחוק מפנקס סימני המסחר את סימן המסחר שרשמה החברה הסינית. עוד ניצחון משפטי ליין צרפתי בסין ואפשר שכל ניצחון כזה מקרב את קיצה של תעשיית זיוף היינות הסינית הענפה.

אירועים קרובים
בית פתוח: ספרד | 2024
26-04-2024 10:00
יום חמישי 25.04.2024 בין השעות 17:00-23:00 // יום שישי 26.04.2024 בין השעות 10:00-16:00
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 8 + 7 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות