נעים בשטח
ויניפדיה
מאמרים ודעות
יינות ישראל
כתבות מהעולם
ביקורת מסעדות
אלכוהול
תערוכת קוניאקים
פסטיבל DRINKS
פסטיבל-cocktails
חג היין
בציר הזמן
TerraVino
פסטיבל White
יקב אשרה
איש הענבים
ביקורת מסעדות
ביקור ביקב
טיולים
טעימות יין
טעימות אלכוהול
נעים בשטח
על סדר היום
יין
יקב ישראל
(0) הצג תוצאות
בית הספר ליין
1425
פרסומות...
סיכום תחרות טרה-וינו 2015

תחרות טרה-וינו 2015 הסתיימה זה מכבר, אבל הדיה ואדי האלכוהול ממשיכים לרוץ ברשתות השונות ותמונות של יינות עטורי מדליות ממשיכות להתפרסם מדי יום. גאוות היחידה של היקבים השונים ניכרת ומוערכת על ידי התעשייה כולה. בטעימה שנערכה בסוף השבוע האחרון הייתה זו תצוגת תכלית של מרבית יינות ישראל אשר זכו בתחרות, וזו סיבה טובה לסכם את התחרות ולומר כמה מילים על התחרות הבאה

פורסם ב 03.03.2015

TerraVino 2015  //  צילום: צחי בינר

 

תחרות טרה וינו אשר נמשכה שלושה ימים בהם, השתתפו שופטים מהארץ ומחו"ל הסתיימה באירוע גאלה מכובד ויפה במלון רמדה בנתניה. השנה נשלחו לתחרות 448 יינות וכהילים מהארץ ומהעולם. אחד הדברים הבולטים ביותר בתחרות השנה היה עצם העובדה שהתחרות הפכה לקשה יותר מאשר בשנים עברו. יקבי ישראל הבינו השנה את מה שיקבי העולם הבינו מאז ומעולם: כדי הצליח בתחרויות יין צריך לשלוח את עידית יינות היקב, ואף להגיש לתחרות שנות בציר שונות. אין ספק שהתחרות הפכה קשה הרבה יותר השנה כתוצאה מהעובדה שיינות איכות היו נוכחים בה מאוד.

 

אחת ממטרותיה של תחרות טרה וינו היא 
לנפות מתוך מאות ואלפי יינות הקיימים 
על מדף היין הישראלי (ישראלים ומיובאים), 
את כל אותם יינות שאינם עומדים בטעם הקהל הרחב 
ובסטנדרטים שהיא מעמידה בתחום האיכות

השנה היה הישג מרשים מאוד כאשר שני יינות לבנים ישראלים קיבלו מדלית זהב כפולה (Double Gold). היו אלו אסמבלאז', ריחן לבן 2012 של יקבי ברקן וכן הייטסוויין גוורצטרמינר 2012 של יקב רמת הגולן אשר זכה בנוסף לכבוד זה בשני עיטורים נוספים – Grand Champion של יינות ישראל בתחרות (בצד הבינ"ל זכה בכבוד זה יין מקדוני של שאטו Kamik) וכן בתואר היין הכשר הטוב ביותר בתחרות. מדובר במדד חיובי כלפי כל תעשיית היין בישראל אשר עושה מאמצים גדולים לייצר יינות לבנים באיכות גבוהה בשנים האחרונות, לצד העמקת ההבנה של החיבור בין אקלים-אוכל-יין.


"המשקה שלי לשנה הקרובה" (ח.ג)

צ'יליאני או פרואני זה לא מאוד שינה כששמענו לראשונה על זכייתו של PISCO (פרואני במקרה זה) במדליית זהב כפול (Double Gold). המשקה המסורתי המתואר כסוג של תזקיק מסורתי מפרו וצ'ילה, מהווה תמורה טובה לעלותו וכנראה שזכייתו בתחרות תסייע ביצירת מגעים להבאתו ארצה. חיים גן תיאר אותו בתור "המשקה שלי לשנה הקרובה" (לפחות עד טרה וינו הבא זה בטוח). לאחר טעימה של המשקה מעוטר המדליות, אני מסכים כי לפנינו עניין חדש עבור המיקסולוגים הישראלים.


רשימת היינות שלכם לשנת 2014 

טועמים זהב TerraVino 2015

צילום: צחי בינר

אחת ממטרותיה של תחרות טרה וינו היא לנפות מתוך מאות ואלפי יינות הקיימים על מדף היין הישראלי (ישראלים ומיובאים), את כל אותם יינות שאינם עומדים בטעם הקהל הרחב ובסטנדרטים שהיא מעמידה בתחום האיכות.


ניפוי זה נעשה בשלושה אופנים. ראשית דבר, היינות אשר נשלחים לתחרות טרה וינו מחויבים בביצוע אנליזת יין קפדנית והצגתה בפני המארגנים – אין זה סוד כי מחויבות נוקשה זו מנפה חלק גדול מהיינות שכלל ניתן להגיש אל התחרות שלא לומר חלק מהמוגשים. שנית, הצבתו של סגל שופטים איכותי מהארץ ומחו"ל, המחויב לסטנדרטים הגבוהים של התחרות, היא תו איכות שלא יסולא בפז. שלישית, פיקוח ארגון ה OIV מציב את התחרות יחד עם אחיותיה בין תחרויות היין האחרות בעולם במקום ה 7 בחשיבותה.


עתה משפורסמה רשימת היינות והכהילים הזוכים במדליות ובקטגוריות השונות, יש לקהל הישראלי, רשימת יינות מכובדת מאוד, מבוקרת ואיכותית ממנה ניתן לבחור יינות לשנה הקרובה. חשוב לציין כי זכיותיהם של יינות מעידה על היין ולא בהכרח על היקב (לטובה ולרעה).


מחיר אינו ערובה לאיכות כשם שאיכות אינה ערובה למחיר

כבר דובר רבות על כך שהקשר בין איכות ומחיר יין בישראל מקרי לחלוטין במקרה הטוב, ופרק בסיפורי לילה ולילה במקרה הרע. בתחרות טרה וינו תחת כל קטגוריה שיפוטית יש גם הפרדה לקטגוריות מחיר.


איש הענבים ממליצים לשמור על האתיקה האישית והאחריות הציבורית ולא להעלות מחירים בעקבות הזכיות השונות. הדבר אמור בעיקר כלפי היקבים הקטנים אשר עלולים להיפגע מהליך כזה.


אחת התוצאות היפות של התחרות היא האפשרות למצוא בנקל בתוך קטגוריות מדליות הזהב ומדליות הזהב הכפול, יינות במחיר הנע בין 70 ל-150 שקלים. יינות אלו וודאי יהיו הראשונים שיעלמו ממדפי החנויות והיקבים בזמן הקרוב. אפשר לגלות ברשימה זו יקבים שמרבית צרכני היין אינם מכירים, משנות בציר שונות.


מחירי היין הם אחת השיחות המדוברות כל אימת שמדברים בארץ על יין. כאן המקום להדגיש כי השינוי המיוחל יתחיל בצרכנים ולא בקרב היצרנים.


טרה וינו 2016 - חגיגות העשור - סוף נובמבר תחילת כסלו

השנה שונה מועד התחרות והוזז מחודש נובמבר אל חודש פברואר. היתה זו תוצאה של לחץ יקבים ישראלים אשר קשרו בין הקושי לסכם שנה כלכלית / אדמיניסטרטיבית ביקב ובין התמקדות בהגשת יינות לתחרות.


תחרות טרה וינו היא תחרות בינ"ל המהווה חלק מ 200 תחרויות יין המתקיימות ברחבי העולם בחלון זמנים מסוים. היות וקיימת חשיבות גדולה בהתרחשותן של תחרויות היין בחלון זמן זה, תחזור תחרות טרה וינו לחודש נובמבר. אחת מתוצאות הזזת התחרות מחודש נובמבר אל חודש פברואר היא צניחה של כ 30% בהגשת יינות מחו"ל לתחרות השנה ביחס לשיעור היינות מחו"ל אשתקד.


אי לכך, בנובמבר הקרוב (2015) תתקיים תחרות טרה וינו -חגיגות העשור - ובכך יחזור הגלגל לקדמותו. אני כבר יכול לשמוע בדמיוני את בעלי היקבים מטופפים ברגליהם בעצבנות על שינוי מועד התחרות ואומרים כמה זה לא נוח. לכל אלו, אספר כי סבתי ברטה זיידנוורם עליה השלום הייתה אומרת "מה שלא נעים ולא נוח זה ללבוש מכנסיים דרך הראש, כל השאר בסדר".


תחשבו על זה אגב שתיית יין.

 

אירועים קרובים
סדנת יינות אדומים
01-05-2024 19:00
סדנת יין אדומה לגמרי. כל מה שרצית לדעת על יין אדום ולא העזת לשאול. כולל התמקדות בחביות עץ אלון.
x
משתמש קיים - נא התחבר
התחברות לאתר איש הענבים תאפשר לכם להינות ממגוון השירותים המוצעים בו.
כמה זה 2 + 2 ?
לקוח חדש
שחזור סיסמא
משתמש חדש - נא הרשם
לאחר הרישום תשלח אליכם הסיסמא למייל שהזנתם.

לחצו כאן לחזרה להתחברות
שיחזור סיסמא
לאחר הזנת כתובת המייל ישלח אליכם לינק לשיחזור סיסמא
לחצו כאן לחזרה להתחברות